Konsultacijos kituose miestuose:
Konsultacijai registruokitės telefonu +370 659 23416 arba internetu

Mitybos planas, sudarymas

 Mitybos planas

 

VILNIAUS DIETOLOGIJOS CENTRE individualaus  mitybos plano sudarymui naudojamos tik tokios kūno masės koregavimo metodikos, kurios yra moksliškai patvirtintos. Centre mitybos planai ar kompleksinės svorio metimo programos sudaromos individualiai, adaptuojant jas pagal kiekvieno asmens sveikatos būklę ir, žinoma, fizinį aktyvumą. Su gydytojo dietologo pagalba maitinimosi plano sudarymas bus pagrįstas sveikos, taisyklingos, tinkamai subalansuotos, atitinkančios kiekvieno žmogaus fiziologinius poreikius ir svarbiausia, patogiais Jūsų gyvenimui, mitybos pokyčiais. Tik tokiu atveju galima prisilaikyti sveikos mitybos principų visą gyvenimą. Juk net ir reguliariai sportuojant lieknėjimo tikslais sunku pasiekti norimų rezultatų, jei kartu nesilaikoma ir tam tikrų mitybos įpročių (pvz. didėja raumenys, tačiau vis tiek nemažėja kūno masė).

Mitybos plano sudarymas suaugusiems ir vaikams – viena iš pagrindinių sveiko svorio metimo priemonė, taip pat ir puikią savijautą užtikrinantis pasirinkimas, kuris padės pasiekti ilgalaikį rezultatą.

  • Dieta padeda pasiekti tik trumpalaikį rezultatą, o gydytojo dietologo sudaromas mitybos planas – ilgalaikį. Svarbiausia laikytis valgymo rėžimo.
  • Dietos dažnai nualina organizmą, žmogus jaučiasi nusilpęs, vargina nuovargis, gali slinkti plaukai, lūžinėti nagai. Mitybos planas tiek moterims, tiek vyrams sudaromas pagal jų fizinius duomenis užtikrinant, kad organizmas gaus visas reikalingas maistines medžiagas.
  • Po dietų dažnas “apsivalgo” ir numesti kilogramai sugrįžta dvigubai. Su mitybos planu taip nenutiks, kadangi jis paremtas ilgalaikiais rezultatais, skaniu bei subalansuota maistu, palankia organizmo reakcija į pokyčius.
  • Dietomis galima “iššaukti” įvairias sveikatos problemas, kai tuo tarpu subalansuotas mitybos planas padeda jas “nugalėti”, pavyzdžiui, antsvorio/ nutukimo sukeltos ligos/ būklės: širdies ir kraujagyslių sistemos, cukrinis diabetas, sąnarių skausmas ir panašiai.

Mitybos planas sudaromas pagal kiekvieno paciento fizinius duomenis- sveikatos būklę bei kreipiant dėmesį į tokius subjektyvius dalykus kaip mėgiamus/nemėgiamus produktus. Taip garantuojama, kad žmogus kasdien valgys ne tik sveiką, tačiau ir skanų maistą. Juk tinkama mityba turi būti ne trumpalaikis, tačiau ilgalaikis gyvenimo pokytis.

Mitybos plano sudarymas

Svarbu paminėti tai, kad sveikos mitybos plano sudarymas, nėra tiesiog eilinė dieta, kurios nusprendėte laikytis norėdami padailinti kūno formas prieš vasaros sezono atidarymą ar natūraliai sumažinti kūno masę. Sveikos mitybos principų laikymasis turėtų tapti Jūsų gyvenimo būdu. Mitybos programos nekuriamos tik savaitei ar kelioms – jų būtina laikytis nuolatos. Tik taip pasieksite rezultatą: liekną, tvirta, o, svarbiausia, sveiką kūną. Žinoma, mes nesiūlome mitybos planų, kurie nurodo ką valgyti kiekvieną dieną ištisus metus. Tačiau savaitės mitybos planas padeda pamatyti – koks maistas žmogui labiausiai tinka, kaip turi atrodyti tinkami pusryčiai, pietūs bei vakarienė. DIETOLOGIJOS CENTRO mitybos specialistai plano laikymosi metu mielai atsakys į visus iškilusius klausimus, kurie Jums padės paprasčiau suvokti – kaip reikia maitintis kiekvieną dieną, kad skrandis jaustųsi sotus, kūnas – laimingas ir gražus, o mintys būtų pozityvios. Juk visa tai galime pasiekti su tinkamu maistu.

Mokslininkai seniai išsiaiškino, kad tinkamai parinktos mitybos rekomendacijos vyrams ir moterims gali atitolinti senatvę, taip pat sumažinti įvairių ligų riziką. Tad koks mitybos planas turi būti, kad Jūs jaustumėtės sveikais ir energingais? Individuali mitybos programa turi teikti sotumo jausmą, saugoti sveikatą ir teikti pakankamą energijos kiekį. Rekomenduojama valgyti apie 4-6 kartus per dieną, nedidelėmis porcijomis. Kadangi dienos porcijų kiekis kiekvienam mūsų – individualus, būtina konsultuotis su gydytoju. Gaunant per didelį ar per mažą maistingų medžiagų kiekį, galite susilaukti visai nepageidaujamų pasekmių. Taip pat svarbus ir fizinis aktyvumas – sportuojant individualus mitybos planas/programa atneša žmogui dar daugiau naudos bei pagreitina lieknėjimo procesą ir formuoja raumenis.

Kam mitybos planas reikalingas/ skiriamas?

Gydytojas dietologas tikina, kad individualaus mitybos plano sudarymas, padeda jaustis energingam bei sveikam ir tik jo pagalba įmanomas efektyvus svorio metimas. Mitybos planas yra reikalingas dėl antsvorio, nutukimo ar mitybos nepakankamumo (per mažo svorio), rekomenduojamas sportuojantiems, o taip pat sergant:

  • Širdies ir kraujagyslių ligomis (dislipidemijos koregavimo klausimais - padidintas cholesterolis, trigliceridai);
  • Cukriniu diabetu;
  • Inkstų ligomis;
  • Podagra;
  • Įgimtomis (genetinėmis) medžiagų apykaitos ligomis;
  • Mitybos plano sudarymas rekomenduojamas turintiems alergijų;
  • Mitybos korekcijos po pilvo chirurginių operacijų (skrandžio, žarnyno, tulžies pūslės, inkstų);
  • Mitybos planas gali būti sudarytas vegetarams;
  • Individualus mitybos planas gali būti parengtas sveikiems žmonėms (profilaktikos tikslais), vaikams ir paaugliams bei nėščioms ir žindyvėms.

Mitybos plano sudarymas nuotoliniu būdu

Mitybos planas, jei gyvenate ne Lietuvoje ar dėl kitų aplinkybių negalite atvykti į konsultaciją gyvai - Vilniuje gali būti sudaromas ir internetu- Skype konsultacija. Nuotoliniu būdu suteikiama gydytojo dietologo konsultacija, kurios metu įvertinama paciento būklė, mitybos poreikiai bei pagal juos sudaromas tinkamas mitybos planas savaitei, aptariami siekiami tikslai, suplanuojamos tolimesnės, kontrolinės konsultacijos. Visgi, subalansuota mityba turi būti Jūsų kasdienybės dalis, o ne tik laikinas gyvenimo etapas. Gyd. dietologė Eglė Kliukaitė-Sidorova konsultuoja VILNIAUS DIETOLOGIJOS CENTRE, tad užsirašykite konsultacijai Jums tinkamiausiu metu.

  • Išsamių konsultacijų metu sužinomi paciento lūkesčiai, poreikiai bei išsiaiškinami svarbiausi aspektai, kurie padeda sukurti subalansuotą mitybos planą.
  • Mitybos planas –nebrangus Jūsų gyvenimą keičiantis niuansas. Pradėjus tinkamai maitintis – pagerės savijauta bei išvaizda.
  • Sudarius mitybos planą nesibaigia konsultacijos su gydytoja dietologe. Jeigu turite klausimų – visada galite susisiekti su gydytoja, kuri atsakys į iškilusius klausimus bei pateiks rekomendacijas.
  • Neturintiems laiko “gyvai” konsultacijai Vilniuje arba Klaipėdoje – siūloma konsultacija Skype programa. Tai puikus pasirinkimas ir tiems, kurie gyvena užsienio šalyse.

Gydytojas dietologas atsižvelgdamas į kiekvieno paciento sveikatos būklę, sudaro individualų mitybos planą/mitybos programą pagal išsamią anamnezę (pagal amžių, sveikatos būklę, lytį, organizmo poreikius ir naudingiausius paciento sveikatai maisto produktus, fizinio aktyvumo lygį, pomėgius bei individualius įpročius), aptaria maitinimosi korekcijos principus, kokie elgsenos bei gyvenimo būdo pokyčiai galėtų atsirasti bei parenkamas asmeninis fizinio aktyvumo režimas. Papildoma informacija ir kaina - ČIA.

  • Susisiekite, jei Jus domina mitybos plano sudarymas: 

    gydytojo dietologo konsultacijos Vilniuje ir Klaipėdoje