Konsultacijos kituose miestuose:
Konsultacijai registruokitės telefonu +370 659 23416 arba internetu

Mityba menopauzės metu

Menopauzės laikotarpio daugelis moterų laukia su nerimu, kuris apsunkins gyvenimą ir gali prisidėti prie staigių organizmo pokyčių. Visgi, bijoti nereikia. Labai dažnai net ir mažiausios smulkmenos gali kur kas labiau palengvinti simptomus ir tuo pačiu geriau jaustis.

Vienas svarbiausių komponentų – maistas menopauzės metu, tad tinkama mityba padės ne tik geriau jaustis, tačiau ir kur kas geriau atrodyti. Dieta menopauzės metu neturi būti griežta, kad jos būtų paprasta laikytis visą likusį gyvenimą. Tiksliau reikia sakyti, kad tai turi būti ne dieta, tačiau mitybos būdas.

Ką valgyti menopauzės metu?

  • Maistas menopauzės metu turėtų būti sekamas atidžiau nei visada, kadangi tai laikotarpis, kai netinkami maisto produktai „labiau eina į kūną“, galiausiai, kai maisto produktai gali net paskatinti prastą nuotaką. Suderinus mitybą pavyks kur kas geriau jaustis, atrodyti ir tuo pačiu neapriboti savęs. Svarbiausia nesinaudoti radikaliomis dietomis, kadangi jos dažnai teikia tik laikinus rezultatus, greitai nusibosta, todėl žmogus vėl grįžta į įprastą gyvenimo ritmą.
  • Į savo kasdieninę mitybą reikia įtraukti kuo daugiau kalcio turinčių maisto produktų, kadangi jis pagerina kaulų funkcionavimą, o kuo žmogus vyresnis – tuo tai yra svarbiau. Vien tik pieno produktų rinktis nereikia, kurie šiuo metu ir taip dažnai pavadinami ne pačiu geriausiu kalcio šaltiniu. Puikus pasirinkimas, kaip kalcio šaltinis (pvz.:ankštinės daržovės, brokoliai, špinatai, žalias kopūstas, tofu, avižos, moliuskai ir kt.)
  • Svarbi geležis, kurios rekomenduojama gauti kasdien. Paprasčiausiai įtraukite į savo mitybą produktų, kurie turi geležies, baltymų (pvz., brokoliai, burokėliai, kopūstai, moliūgai, ropės, ankštinės daržovės (pupelės, žirniai, lęšiai), špinatai, paukštiena, raudona mėsa, žuvis, įv. grūdai, sėklos, riešutai ir kt.) ir Jums pavyks kur kas geriau jaustis, per dieną turėsite daugiau energijos. Menopauzės metu naudinga reguliariai atlikti geležies tyrimus ir kontroliuoti jos kiekį.
  • Kasdien labai svarbu vartoti kuo daugiau skaidulinio maisto. Jis pagerina virškinimą ir užtikrina, kad kasdien jausitės sotūs, pavyks reguliuoti žarnyno veiklą, tinkamai tuštintis, taip pat tai pagrindinis maistas žarnyno gerosioms bakterijoms.
  • Taip pat kasdien reikia valgyti tokius maisto produktus, kuriuose yra kuo daugiau naudingų riebalų rūgščių. Jas galite rasti žuvyje, taip pat, riešutuose, sėklose. Nereikia valgyti dideliais kiekiais, tačiau jeigu valgysite kasdien – Jūsų organizmas Jums bus labai dėkingas, gausite svarbių nepakeičiamų riebalų rūščių.
  • Kaip ir visiems žmonėms, taip ir moteris, kurioms jau atėjo menopauzė, kasdieninis vandens gėrimas yra būtinas. Tokiu atveju pavyks užsitikrinti sistemingą organizmo funkcionavimą bei kur kas geresnę nuotaiką.
  • Gerinant savo sveikatą ir tuo pačiu norint gražiau atrodyti, tuo pačiu naudinga vartoti kuo mažiau riebalų, kuo mažau druskos bei cukraus, kurie ne tik skatina priaugti svorio, tačiau dažnai skatina irzlumą bei blogesnę savijautą.
  • Žinoma, kuo mažiau žalingų įpročių – tuo Jūsų kūnas bus laimingesnis ir atsidėkos Jums gera sveikata.

Ką valgyti menopauzės metu? Dažniausiai kiekvienas organizmas pats pasako, ko jam reikia. Tačiau laikytis tam tikrų mitybos rekomendacijų būtina.

Patarimai, kurie padės geriau jaustis

Mityba menopauzės metu dažnai rekomenduojamas sojos produktų vartojimas, kadangi jose yra medžiagų, kurios tinkamai veikia žmogaus estrogenų kiekį. Sojos pupelėse esantys augaliniai estrogenai tarsi kompensuoja tuos, kuriuos natūraliai praranda moterys menopauzės metu. Lygiai taip pat kiekvieną dieną rekomenduojame vartoti kuo daugiau prieskonių, kurie natūraliai pagreitina medžiagų apykaitą. Labai puikiai tinka imbieras, juodieji pipirai, eteriniai aliejai bei panašūs produktai, kurie padės ne tik skaniai valgyti, tačiau tuo pačiu ir nesirūpinti dėl augančio svorio. Žinoma, reikia nepamiršti ir fizinio aktyvumo, kadangi kad ir kokia gera mityba būtų, tačiau be fizinio judėjimo moteris tikrai nesijaus gerai. Galbūt svoris ir neaugs, tačiau nuotaika ir pati būklė nebus labai maloni. Mityba menopauzės metu neturi būti labai griežta. Tai turi būti mitybos principai, būdas, o ne tik radikalūs, trumpalaikiai pokyčiai.

Vilniaus dietologijos centro kvalifikuoti gydytojai dietologai, išsiaiškinę individualius kiekvieno organizmo poreikius, įvertinę sveikatos būklę, sudarys tinkamiausią jums, sveikos mitybos planą, kuris leis saugiai ir su malonumu siekti užsibrėžtų tikslų. SUSISIEKITE. Jus konsultuos profesionali gydytoja dietologė Eglė Kliukaitė-Sidorova, kuri pagal kiekvieno paciento poreikius suteiks jam išsamiausias rekomendacijas bei padės sveikai maitintis ir į menopauzę žiūrėti kaip į įprastą gyvenimo etapą.

Vilniaus dietologijos centras – Jūsų paslaugoms!