Konsultacijos kituose miestuose:

Dieta be gliuteno

Nėra vienareikšmiško vertinimo, ar dieta be gliuteno tikrai labai geras būdas sudeginti riebalus ir pagerinti sveikatą, ar tai tiesiausias kelias į lėtines ligas, kurios ateityje gali sukelti dar daugiau sveikatos problemų.

 

 

Akivaizdu tik viena, vis daugiau žmonių bando iš kasdienės mitybos išbraukti maisto produktus, kurie turi glitimo ir dažnai placebo vedini įsitikina, kad jiems nuo to geriau. Deja, iki tol, kol sutrinka sistemingas organizmo funkcionavimas.

Celiakija – rimta liga ar tik mitas?

Žinoma, jeigu Jums buvo diagnozuota celiakija, tokiu atveju produktai be gliuteno turi būti Jūsų kasdienybės dalis, tačiau kitu atveju verta apgalvoti, ar radikalūs mitybos pokyčiai yra geras pasirinkimas. Gliuteno netoleravimas pasireiškia gleivinės pažeidimais, kurie atsiranda dėl vartojamų kviečių, rugių, miežių, ir avižų baltymų. Jie sukelia malabsorbcijos arba kitaip – sutrikusio maistinių medžiagų įsisavinimo sindromą.

Fiksuojama, kad vos tik 1 procentas Amerikos gyventojų serga celiakija. Lietuvoje rodmenų nėra, tačiau skaičiai neturėtų labai skirtis. Visgi, žmonės išbando šią dietą, tad klausimas, kas pasikeičia, kai kasdien iš mitybos yra išbraukiami maisto produktai turintys gliuteno?
Maistas be gliuteno – placebas?

Įvairūs produktai be gliuteno vis dar dažnai pavadinami mados reikalu, marketingo triuku, kuris paskatina sveiką gyvenimą propaguojančius žmones pirkti brangesnius, tačiau lyg ir sveikesnius maisto produktus. Nors realiai tai neturėtų organizmui didelių pokyčių, taigi dieta be gliuteno dažnai pavadinama psichologine dieta, kurią valdo įsitikinimai, elgesio pokyčiai ir gal net placebas, kai maistas veikia kaip vaistai. Juolab, kadangi gliuteno netoleravimas labai dažnai skatina iš pagrindų pakeisti savo mitybą ir gal net gyvenimo būdą – daugelis žmonių išbraukia ne tik kviečių baltymus, tačiau ir labai krakmolingus arba riebius maisto produktus ir kartu su begliutene dieta pagerėja sveikata, sumažėja svoris ir žmogus pradeda kur kas geriau jaustis. Mokslininkai teigia, kad dažnam „sveikas gyvenimo būdas“ tampa tarsi sektinu pavyzdžiu, į kurį įsitraukiama maksimaliai, tad gyvenimo kokybė pagerėja ne tik išbraukus gliuteną, tačiau sumažinus pusfabrikačių vartojimą, kardinaliai sumažinus paprastai itin mėgiamus miltinių produktų kiekius. Taigi, ši dieta dažniausiai padeda pamatyti realius rezultatus tik todėl, kad atsisakius kviečių tuo pačiu pakeičiami ir daugelis kitų faktorių, kurie ir pagerina bendrą savijautą.

Pavojai, kurie slypi dietoje

Problema, kai dieta be gliuteno tampa kardinali ir žmonės pradeda atsisakyti daugelio svarbių organizmui maisto produktų, galų gale valgo tik vaisius ir daržoves taip tikėdami, kad tokia žaliavalgiška mityba padės pasijausti geriau. Juolab, jokia kardinali dieta nėra geras pasirinkimas tokiu atveju, kai žmogus nėra alergiškas ir jam ji nėra būtina. Vilniaus dietologijos centro specialastai pagal kiekvieno žmogaus individualius mitybos įpročius ir organizmo poreikius gali pasiūlyti ir tinkamiausią mitybą.

Tyrimai rodo, kad dieta be gliuteno taip pat sąlygoja ir diabeto atsiradimą. Juolab, gydantis savarankiškai net nežinant, ar gydymas reikalingas, galima sau pakenkti ir ateityje turėti rimtų sveikatos problemų.

Vilniaus dietologijos centro kvalifikuoti gydytojai dietologai išsiaiškinę individualius kiekvieno organizmo poreikius, įvertinę sveikatos būklę, sudarys tinkamiausią jums sveikos mitybos planą, kuris leis saugiai ir su malonumu siekti užsibrėžtų tikslų. SUSISIEKITE!
Gydytoja dietologė Eglė Kliukaitė- Sidorova įvertins kiekvieno žmogaus fizinę būklę ir priklausomai nuo jo poreikių pateiks ir tinkamiausias mitybos rekomendacijas.

Norite mitybos plano sau? 

 

Gydytojo dietologo konsultacijos Vilniuje ir Klaipėdoje. 
Susisiekite