Mitybos programa planuojančioms pastoti, nėščioms ir maitinančioms mamytėms "MOTERIMS"

Programa "MOTERIMS" - planuojančioms pastoti, nėščioms ir maitinančioms mamytėms.
Nėštumas -  kiekvienos moters gyvenime vienas iš svarbiausių periodų. Vaikelio laukimasis suteikia naujos svarbos subalansuotai mitybai, pakankamam poilsiui, žalingų įpročių atsisakymui.
Jūsų įpročiai ir gyvenimo būdas nėštumo metu turi didelę reikšmę visam Jūsų vaikelio gyvenimui. Moksliniais tyrimais įrodyta, jog tinkama, adekvati mamos mityba nėštumo metu, susijusi su didesniais intelektualiniais vaiko sugebėjimais ateityje. Dietologijoje atsirado dar viena kryptis – vaisiaus mityba nėštumo metu ir mitybos įtaka fiziniam ir intelektualiniam vystymuisi.

Jūsų mityba turi aprūpinti:
1. Vaisiaus augimą ir vystymasi, reikalaujantį pakankamo energijos su maistu gavimą ir kitų nepakeičiamų maistinių medžiagų gavimą.
2. Jūsų sveikatą bei gerą savijautą per visą nėštumo laikotarpį.

Netinkama mityba, pirmaisiais nėštumo mėnesiais turi įtakos embriono išgyvenimui, o tolimesnė bloga mityba reikšminga vaisiaus vystymuisi.

Nesubalansuotos mitybos pavojai nėštumo metu gali sukelti:

  • Anemiją
  • Vaisiaus hipotrofiją
  • Augimo sutrikimus ir vaiko vystymąsi (tame tarpe ir intelektualinį)
  • Osteoporozę (kaulų retėjimas) – mamai
  • Dantų emalės struktūros pokyčius
  • Vaisiaus hipoksiją


Ypatingai pavojingi vaisiui ir mamai trūkumai:

  • Energijos
  • Baltymo
  • Polinesočiųjų riebalų rūgščių
  • Vieno iš B grupės vitaminų – folinės rūgšties
  • Vitamino A deficitas ir per didelis kiekis
  • Jodo, zinko, kalcio, geležies


Mitybos ypatumai nėštumo metu:

  • Pakankamas energijos ir maistinių medžiagų kiekis (baltymai, aminorūgštys, riebalų rūgštys, vitaminai, mineralinės medžiagos, mikroelementai)
  • Visavertė (tinkamas pakeičiamų ir nepakeičiamų medžiagų kiekis) mityba
  • Komfortiška ir išsauganti, pagal galimybes, mitybos įpročius
  • Įvairi – maisto produktai iš visų sveikos mitybos piramidės maisto produktų grupių
  • Mityba gali būti, o kartais net būtinai, papildyta maisto papildais- vitaminų ir mineralinių medžiagų kompleksais
  • Riboti maisto produktus, kuriuose didelis sočiųjų (blogųjų) riebalų, greitai įsisavinamų (paprastųjų) angliavandenių kiekis
  • Individualiai parinkta mityba, priklausanti nuo individualių moters organizmo poreikių


Nevartoti (ypatingai antrame nėštumo trimestre) nėštumo metu:

  • Produktų, turtingų alergenais (braškės, pomidorai, šokoladas)
  • Produktų, turtingų ekstrakcinėmis medžiagomis (mėsos, paukštienos, žuvies, grybų sultiniai), eteriniais aliejais (svogūnas, česnakas)
  • Druskos, prieskonių
  • Produktų, menkos biologinės vertės, kurių sudėtyje yra konservantų, sintetinių dažiklių, aromatizatorių ir kt. maisto priedų
  • Alkoholio ir nerūkyti!!!

Programos "MOTERIMS" trukmė priklauso nuo individualaus poreikio ir esamos problemos.
Aptarsime sveikos mitybos pagrindinius principus, tinkamą kilokalorijų kiekį, būtiniausių maistinių medžiagų naudą, rekomenduojamus ir vengtinus produktus, pagal pageidavimą bus sudaromas individualus mitybos planas.

Į programą "MOTERIMS" įtraukiama gydytojo dietologo pirminė ir tolimesnės pakartotinos konsultaciojos, taip pat galimos psichologo, kineziterapeuto konsultacijos.

Susisiekite su mumis.

Konsultacijai registruokitės telefonu +370 659 23416 arba internetu