Konsultacijos kituose miestuose:
Konsultacijai registruokitės telefonu +370 659 23416 arba internetu

Mitybos nepakankamumas (priežastys, gydymas, rekomendacijos). Kaip priaugti svorio?

Kaip priaugti svorio?Kaip priaugti svorio? Neramina šis klausimas? Svorio priauginimas – ilgas, kruopštus ir atsakingas darbas. Tai ne mažesnis iššūkis nei norinčiam numesti antsvorį. Pirmiausia reikia nustoti jaudintis - Jums tikrai pavyks pasiekti trokštamų rezultatų.Mitybos nepakankamumas gali būti įvertintas apskaičiuojant kūno masės indeksą (KMI - kg/m²) ir lygus < 18,5. Norint profesionaliai išsiaiškinti mitybos nepakankamumo priežastis būtina atlikti medicininius laboratorinius, kartais ir instrumentinius tyrimus, atmetant ar patvirtinant esamus sveikatos negalavimus, kurie ir galėjo būti pagrindine mitybos nepakankamumo priežastimi.

Dažniausiai gali kamuoti gastroenterologiniai susirgimai, kurių metu nevyksta normalus pagrindinių maistinių medžiagų įsisavinimas. Bėdos gali kilti ir dėl endokrinologinės patologijos, pvz.: sutrikusi skydliaukės veikla, todėl teks pasiryžti endokrinologo konsultacijai, kurios metu būtų papildomai taikomas dėl šios priežasties atsiradęs mitybos nepakankamumo gydymas.
Atmetus visas įmanomas mitybos nepakankamumo priežastis, atliekamas kūno sudėties tyrimas bioelektrinio impedanco metodu (nustatoma raumens, riebalinio audinio, skysčių kiekis organizme ir kt.). Toliau įvertinus Jūsų amžių, lytį, medžiagų apykaitą, fizinio aktyvumo lygį, galimus sveikatos sutrikimus, turėdamas pakankamai informacijos, gydytojas dietologas sudaro individualų mitybos planą, kuris būtų skirtas mitybos nepakankamumo gydymui.

Tad kaip priaugti svorio? Ką daryti?
- Pirmiausia būtina suformuoti teisingus mitybos įpročius. Svarbi reguliari mityba 5-6 kartus per dieną, 2 – 3 valandų intervalu.
- Rinkitės lengvai virškinamus maisto produktus, pvz., vaisius, šviežiai spaustų vaisių ir pieno ar kefyro kokteilius.
- Maisto ruošimo būdas taip pat labai svarbus. Teikite pirmenybę tyrės konsistencijos patiekalams, pavyzdžiui, daržovių, vaisių, trintos, kreminės sriubos. Iš mėsos, paukštienos, žuvies ruoškite kukulius, maltinius, kurie lengviau virškinami. Užkandžiaukite džiovintais vaisiais, riešutais. Pirmenybę teikite 5% riebumo pieno produktams.
- Jei leidžia sveikatos būklė, mityboje būtina padidinti baltymo kiekį (į racioną gali būti papildomai įtraukiami baltyminiai kokteiliai). Būtina pasitarti su gydytoju dietologu dėl bendro paros baltymo poreikio. Teikite pirmenybę gyvūninės kilmės baltymui - mėsos, žuvies, jūros gėrybių, kiaušinių, varškės. Augalinės kilmės baltymais turtinga - soja, ankštiniai produktai.
- Kasdien valgykite grūdinius, pieno produktus, o taip pat daržoves bei vaisius - tai visavertės, subalansuotos mitybos pagrindas.
- Gerkite pakankamai skysčių - apie 30-40 ml/kg kūno masei.
- Įtraukite fizinius pratimus, kurie padidintų raumeninio audinio kiekį.
- Valgykite 2-4 valandas prieš treniruotę, jei meniu vyrauja baltymai.
- Jei Jūsų meniu vyrauja sudėtiniai angliavandeniai, baltymai, valgykite 1 valandą prieš treniruotę.
Po treniruotės rekomenduojama suvalgyti greitai įsisavinamų angliavandenių (vaisiai, šviežiai spaustos sultys). Amino rūgštys, baltymai - 1 valandos laikotarpyje.

Tai turi tapti reguliariu Jūsų mitybos ir fizinio aktyvumo režimu!

Kiek galime saugiai ir sveikai priaugti svorio?

Saugus, sveikas svorio priaugimas galimas iki 1 kilogramo per savaitę, priklausomai nuo buvusio svorio, amžiaus, sveikatos būklės.
Jei Jus vargina mitybos nepakankamumas, būtinai kreipkitės į specialistus, savo srities profesionalus - gydytojus dietologus. Gydytojas dietologas individualiai parinks, sudarys mitybos planą, skirtą mitybos nepakankamumo gydymui.
Pagrindinė gydytojo dietologo užduotis - sudaryta individuali mityba turi būti saugi sveikatai ir užtikrinanti palaipsninį, sveiką svorio augimą.

 

Domina konsultacija mitybos nepakankamumo klausimais? 

Susisiekite

 
Neužmirškite kuo daugiau šypsotis. Tai irgi veikia.